Webinar: Målret din kommunikation mod kirkens målgrupper
SÅDAN FÅR DU STYR PÅ DINE MÅLGRUPPER, SÅ DU KAN NÅ DEM MED DIN KOMMUNIKATION
Sidst du skrev en tekst til kirkens hjemmeside, havde du da et tydeligt billede i dit hoved af, hvem du skrev den til?
Som kirke har man mange forskellige målgrupper, da folkekirken er for alle. Det stiller store krav til dig, der sidder med kirkens kommunikation. For selv om det, du skal skrive om, potentielt kan være for alle, er det vigtigt at målrette kommunikationen mod en afgrænset målgruppe for at komme bedst ud med sit budskab. En god huskeregel er: hvis man skriver til alle, rammer man ingen.
Hvis du sidder med din kirkes kommunikation til dagligt, så har du sikkert oplevet, at det er svært at finde hoved og hale i, hvor du skal kommunikere til hvem, og hvordan du gør det bedst. Måske har du også brug for at få prioriteret målgrupperne i forhold til hinanden.
Ser man f.eks. på kirkens hjemmeside, er der en række forskellige målgrupper, som vil besøge hjemmesiden – og alle med hvert sit formål. For at kunne tilbyde den information, som hver målgruppe søger efter, er det først og fremmest nødvendigt at kende sine målgrupper og vide, hvem man kommunikerer hvad til – og hvordan.
Når først man har styr på det, bliver det meget nemmere at sætte sig ind i, hvad den enkelte målgruppe har brug for. Er det f.eks. faste ældre kirkegængere, der typisk læser kirkebladet, eller er det børnefamilier, der lige er flyttet til området? Det vil være forskellige budskaber, der virker godt for disse målgrupper.
På webinaret giver vi inspiration og redskaber til at afklare sine målgrupper og lære dem at kende, så man efterfølgende nemmere kan målrette sin kommunikation til dem.
INDHOLD PÅ WEBINARET
Vi kommer bl.a. ind på følgende:
- Hvordan afklarer man, hvem ens målgrupper er – og hvordan prioriterer man imellem dem?
- Hvad ved du om dine målgrupper? Hvem er de, hvor mange er de, hvor henter de deres information?
- Hvordan lærer du dine forskellige målgrupper endnu bedre at kende?
- Hvordan når man dem så med sin kommunikation? Hvordan får man f.eks. fat i hhv. børnefamilier og de ældre kirkegængere?
- Hænger de prioriterede målgrupper og kirkens medier sammen?
- Hvilke tilbud har kirken allerede til målgruppen? Skal der sættes nye initiativer i gang for at nå den?
Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål til webinaret, er du velkommen til at kontakte underviser Rikke Bøgh