Workshop, hjemmeside og nyhedsbrev til Dansk Friskoleforening
Som interesseorganisation for 337 friskoler favner Danske Friskolers en skoleverden af pædagogiske og ideologiske forskelligheder. De havde brug for en moderne hjemmesideløsning med vægt på sikkerhed og brugervenlighed, der kunne imødekomme målgruppernes forskellige behov for værktøjer og information.
Resultat: friskoler.dk
Gennem persona-øvelser og user stories startede vi med, sammen med Maren og Mette fra Dansk Friskoleforening, at klarlægge målgrupperne og deres forskellige informationsbehov. Vi talte om budskaber, indhold og struktur. Vi talte om ønsker og krav til funktionalitet, farver og udtryk. Før vi gik hjem, tegnede vi forsiden i wireframes.
Voilà - første spadestik til friskoler.dk.
Med udgangspunkt i resultaterne fra workshoppen blev værdierne foldet ud. DKM udviklede et design og en responsiv hjemmesideløsning med fokus på sikkerhed og brugervenlighed samt fleksibilitet for brugerne.
Med mange målgrupper er det vigtigt at hjælpe sin bruger med at finde relevant information - og hjælpe med at sortere det fra, der ikke har interesse. Vi designede en skabelon til friskolernes Mailchimp nyhedsbrev og integrerede det med hjemmesiden. Herfra er det nemt at abonnere på de nyhedskategorier, der har interesse for den enkelte.
Vi kommunikerer det du tror på og brænder for. Mød os her.