Case: KFUMs sociale arbejde

Koncept og layout af magasinet Hjerterum

Kommunikationsmedarbejder Henning Søgaard Nielsen fra KFUMs sociale arbejde er i høj grad en enmandshær, der skal varetage næsten alle dele af organisationens kommunikation. Derfor bruger han ofte DKM som sparringspartner. Blandt andet i forbindelse med en opdatering af magasinet Hjerterum.

Konceptudvikling

Henning tilbragte en dag på DKM i selskab med vores journalist, Rikke. Sammen gik de konceptet for Hjerterum igennem. Fastholdt det der virkede godt, strammede op andre steder og udviklede nogle helt nye elementer til magasinet. Målet var at skrue et koncept sammen, der var endnu mere relevant for målgruppen, men som omvendt ikke ville gøre arbejdsopgaven med at skrive og redigere bladet større for Henning.

 
 

Design

Herefter gik Hanne, vores grafiker, i gang med at lave en ny designskabelon til magasinet. Lavede grundlayout, fandt fonte og farver.

Godkendelse

Henning fik skabelonen til gennemsyn og der blev lavet lidt småjusteringer inden det første blad sad lige i øjet.

Styr på produktionen

Nu laver vi to gange om året layoutet til Hjerterum. Henning leverer tekst og billeder - vi sørger for, at det bliver lækkert præsenteret, godkendt og trykt, så det er klar til at lande i hænderne på frivillige, medarbejdere og brugere af KFUMs sociale arbejdes mange tilbud.

Ud over magasinet Hjerterum hjælper vi også KFUMs sociale arbejde med mange andre kommunikationstiltag. Vi har bl.a. produceret en række videospots til brug på deres årsmøde. Vi har afholdt Facebookkurser for ansatte på lokale caféer og væresteder. Og meget mere.